تاریخچه تشریفات عروسی
تشریفات عروسی , تشریفات مجالس
تشریفات عروسی , تشریفات لوکس , برگزاری مراسم عروسی , تشریفات لاکچری , تشریفات مجالس , برگزاری مجالس , برگزاری جشن تولد
درباره وبلاگ


به وبلاگ من خوش آمدید

پيوندها
شماره مجازی PingMe
گیت آرتابان
اسپرت اریو
اپشن اریو z300
کادو تولد

تبادل لینک هوشمند

برای تبادل لینک ابتدا ما را با عنوان تشریفات عروسی , تشریفات مجالس و آدرس wedding-planner.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.









ورود اعضا:

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

خبرنامه وب سایت:





نويسندگان
شب آرا نور

آخرین مطالب
<-PostTitle->


 

تاریخچه تشریفات عروسی در ایران

تاریخچه تشریفات عروسی در ایران : برگزاری مراسم عروسی در واقع دارای تاریخچه طولانی و دراز مدتی نیست. نیاکان ما جشن های خود را با تعدادی از اقوام و به صورت سنتی برگزار می کردند.اما امروزه مراسم های را می بینیم که بسیار با شکوه هستند و دارای زرق وبرق های زیادی می باشند و متاسفانه از عهده صاحب مجلس خارج است.

برنامه های جشن عروسی بسیار زیاد هستند که می توانیم به برخی از آنها اشاره کنیم : انتخاب لباس عروس و داماد ، فیلم برداری ، موزیک مراسم ، تعیین زمان ارایشگاه، شمع آرایی ، تهیه کردن غذایی مهمانان ، کیک مراسم ، سفره عقد ، سالاد و میوه ها ، کترینگ عروسی و ….

برای انجام این همه خدمات نیاز به زمان زیاد و انرژی بسیار می باشد. در هر صورت هر عروس و داماد آرزو دارند مراسم خود را به بهترین شکل ممکن برگزار نمایند.

همانطور که می دانید برای انجام این همه خدمات فرصت کافی وجود ندارد و به همین خاطر تشریفات عروسی شکل گرفتند. در اروپا اولین خدمات مجالس راه اندازی شد ولی مثل امروز گسترده نبود و خدمات این مراکز به پذیرایی از مهمان و راهی کردن عروس و داماد ختم می شود .

اما امروزه دایره فعالیت های آنها بسیار گسترده شده است تا جایی که می توان تمامی خدمات و کارهای شب عروسی را به آنها سپرد.

تاریخچه تشریفات عروسی در ایران

تاریخچه تشریفات عروسی در ایران

اولین تشریفات عروسی در جهان

 

اجاره باغ برای عروسی
برگزاری جشن تولد
برگزاری مراسم
برگزاری مراسم عروسی
تشریفات لاکچری
تشریفات لوکس
تشریفات عروسی
تشریفات مجالس
خدمات مجالس

اجاره باغ برای عروسی
برگزاری جشن تولد
برگزاری مراسم عروسی
برگزاری مراسم
تشریفات لاکچری
تشریفات لوکس
تشریفات عروسی
تشریفات مجالس
خدمات مجالس

پیش تر هم بیان کردیم اولین تشریفات عروسی در کشورهای اروپایی راه اندازی شد و خدمات ابتدای آن شامل یک سالن بود که اقوام و آشنایان عروس و داماد در آن تجمع می کردند ودر این سالن ها میز و صندلی های قرار داده می شد تا بتوانند از مهمانان پذیرایی کنند.

البته غذا هم مانند کترینگ های امروزی نبود و فقط یک نوع غذا در آن دیده میشد به صورت کلی این فضاها با جشن های خانگی شباهت زیادی داشتند و خدمات مانند آرایشگاه ، مزون عروس ، عکاسی حرفه ی ، فیلم برداری شامل تشریفات عروسی نمی شود و همه چیز بدون تشریفات و خیلی ساده صورت می گرفت.

تاریخچه تشریفات عروسی در ایران

تا پیش از شروع قرن 20 و در دهه های 1920 و 1930 اولین جرقه برای برگزاری جشن های تشریفاتی زده شد. در این سال ها بود که لباس عروس های با طرح ها و رنگ های متفاوتی به مجالس عروسی وارد شدند و همین موضوع سبب شد تا برگزاری مراسم عروسی جذابیت های بیشتری داشته باشد.

اما کم کم برگزاری مراسم های این چنینی نیز به ایران آمد و مجالس سنتی رفته رفته از میان رفت و جای خود را به مراسم های باشکوه دادند. بعد از دهه 1960 برای اولین بار دوربین های ساخته شدند که قابل حمل بودند. اما تشریفات مجالس در این زمان شامل دوربین های عکاسی نبود و عروس و داماد خود این مسئولیت را برعهده داشتند.

اما در سال های اخیر در سالن های عروسی استفاده از رنگ ها ، نورپردازی ها ، خوراکی ها و انواع نوشیدنی ها ، افکت ها و فیلم برداری ها به عنوان ضروریات به شمار می روند.

اولین تشریفات عروسی در ایران

اولین کسی که در ایران برای راه اندازی تشریفات عروسی اقدام کرد مرحوم محمد شفیعی بود. او برای اولین سالن برای برگزاری جشن های عروسی را در سال 1328 برگزار نمود. به گونه ی که هنوز که هم اکنون بیش از 60 سال از سابقه تشریفات عروسی در ایران می گذرد.

خدمات مجالس در این روزها مسئولیت های زیادی دارند به گونه ی که دیگر نیازی نیست برای برگزاری یک مراسم باشکوه زمان زیادی بگذاریم و می توانیم با خیال راحت آن را به تشریفات عروسی بسپاریم تا آنها به بهترین شکل ممکن کارها را برایمان انجام بدهند.

پیش تر ها تشریفات عروسی به شکل سنتی بود ولی این روزها با پیشرفته شدن تکنولوژی آنها نیز بروز شده اند تا جایی که می توان گفت اجرای سرویس دهی در تشریفات عروسی در ایران با کشورهای اروپایی هیچ تفاوتی نداشته است.

 

برچسب ها: , , , , ,



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه: